Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Lille speil på veggen der….

Hvem er tøffest i byen her?

THE WOLF AMONG US: Bigby Wolf står foran en krevende oppgave når han beveger seg inn i en brutal underverden i Fabeltown for å komme til bunns i mordmysteriet han brått blir involvert i. I jakten på bandittene er ingenting slik det ser ut til på overflaten, alle personene han møter synes å ha noe å skjule…..

Du spiller sheriff Bigby, bedre kjent som den store stygge ulven fra eventyret om Rødhette. I løpet av spillet møter vi også andre eventyrskikkelser; Snehvit, Skjønnheten og udyret og Bloody Mary for å nevne noen. Handlingen utspiller seg i NewYork / Fabeltown og det lukter trøbbel fra første stund.

Spillets utrykk er i en klasse for seg selv, og gjør nok mye for at historien blir så god. Særlig liker jeg hvordan Telltale på en vellykket måte har understreket det røffe utrykket ved bruk av rosa.

Spillet føyer seg inn i rekken av spill med særdeles god historiefortelling fra Telltale games. Historien som fortelles er interaktiv på den måten at valgene du tar underveis i spillet påvirker handlingen. Noen kaller dette interaktiv film, jeg kaller det favorittspill.

Det er alltid vanskelig å si hvor mye historien egentlig påvirkes av mine valg underveis i spillet. I the wolf among us sitter jeg med følelsen av at fortellingen påvirkes i relativt stor grad. Dialogene er dessuten svært gode, med både spenning og humor. Historien er både rystende og intrikat, og det er vanskelig å ikke la seg innvolvere seg.

Personlig synes jeg nok telltales The walking dead sesong 1 ligger et lite hestehodet foran. Den gripende historien om Clementine og Lee slipper ikke taket så lett. Men dette er nok et spørsmål om smak og behag. The wolf among us er spill som trygt kan anbefale til voksne!

Jeg har spilt på iPad. Spillet er godt tilpasset nettbrett og alle fem episoder er tilgjengelig for ios.

(The walking dead sesong 2 og mellomspillet 400 days er også tilgjengelig for nettbrett.)

Flere spill for nettbrett

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 18. januar 2015 av i Spillomtale, Spillvev anbefaler.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiv