Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Takk for følge #gameover

SpillvevDenne bloggen startet  10  novembr 2010. Idag, tre år senere, melder jeg  #Gameover for Spillprat fra sofakroken. Det kommer ikke flere innlegg, og heller ikke flere twitringer fra Spillvev.

Ikke fordi jeg skal slutte å spille, blogge eller twitre, men fordi jeg etter tre år velger å flytte aktiviteten over i andre fora, under egen identitet, og kanskje med litt andre tema enn bare spill.

Prosjekt Spillprat fra sofakroken skrinlegges, og da er det kanskje på tide å rote gjennom arkivet og se hva tre år med blogging og i overkant av 100 innlegg har ført med seg.

Engasjert øyeblikk

Engasjer deg i spill som medium, skrev jeg en engasjert ettermiddag. Innlegget vakte interesse. Det  var til stor inspirasjon at så mange leste, delte og kommenterte akkurat dette innlegget som på mange måter uttrykker min motivasjon for å blogge. Takk til alle dere 🙂

Norsk skal det være

Å følge med på norsk spillproduksjon og oppdage spill som FunRun, Dragonbox og Among the sleep har vært en stor glede.

Gamer 4ever

gamerArtikkelen om ungdomsboken Gamer blir stadig søkt etter og lest. til min store glede. En lettlest og utrolig spennende bok som anbefales varmt!

Godt i 2012

GRAPHICÅ bli omtalt av Spillpikene  under tittelen Godt i 2012  hører til blant de gode bloggopplevelsene. Kommunikasjon med andre gamere og bloggere er utvilsomt det som har gitt størst glede med hele blogg- prosjektet.

Og kjære Spillpiker: Dette bildet er  blant dem jeg aldri fikk sendt inn til konkurransen Lek med julematen. Et forsøk på Packman og glassurerte spøkelser i Spillpike-stil. Det er lov å prøve seg!

Poetisk om brettspill

cropped-terninger.jpgDu vet det er vår….. skrev jeg en solrik vårdag. Poetisk og vakkert om brettspills fortreffelighet  twitret @Alhusoy på Twitter. Det varmet om kapp med vårsola  🙂

Spill for damer

wordfeud

Endelig kom Wordfeud, et spill som er stuerent å snakke høyt om i lunsjpausen  – også for damer på 40+.  Mitt håp er at flere skal få øynene opp for at spill kan gi god avkobling og gode opplevelser på lik linje med bøker og film.

Spill for voksne

Det er jevnlige besøk av lesere som etterspør spill for voksne . Forståelig fordi det ofte kan være vanskelig å finne fram til de gode spillene i mylderet.  Jeg er stadig på jakt etter gode kilder til spillanmeldelser for voksne.

Min drøm

A det skal bli et like stort mylder av spillblogger som det i dag er av bokblogger!

Julekalender for voksne

November og desember 2012 førte med seg overraskende mange besøk på en artikkel som omtalte julekalenderen på Vigilds klikk.  Dessverre var kalenderen fra 2011….. Det er tydeligvis mange derute som ønsker seg en julekalender for voksne. Noen som føler seg kallet ?

Her er noen av spillene som er omtalt på denne bloggen:

Noen ålreite spill til nettbrett (iPad)

Sterkt spill om barndom Papo & Yo (ps3)

Hold ut og overlev – The last of us (Ps3)

The walking dead (ps3)

Gåteløsning og brettmagi – Machinarium (iPad)

Rommets hemmeligheter – The Room (iPad)

Fem ting jeg liker ved The Secret World (Windows)

L.A. Noir – et herlig unntak (ps3)

Anno-serien og andre gode strategispill (Windows)

Vil du hoppe over skytingen uten å miste progresjonen i spillet? Uncharted 1  (Ps3)

I dragenes tidsalder – Dragon Age Origins (ps3)

Noe som mangler i Dragon Age 2 (ps3)

Gode spillopplevelser

Mest av alt har bloggingen ført til at jeg har fulgt godt med på det som skrives om spill rundtomkring, noe som har ført med seg mange gode spillopplevelser.

Jeg utelukker ikke at plutselig skriveglede kan inntreffe og føre til sporadiske artikler eller twitring, men noen jevnlige statusoppdateringer blir det ikke. Takk for følge så langt. Kanskje snakkes vi igjen i andre fora?

# Gameover!  Game on 🙂

9 comments on “Takk for følge #gameover

  1. Theodor Karlsen
    11. november 2013

    Utrolig trist at du slutter 😦

    Har lest blogginnleggene dine jevnlig, og har alltid likt dem. Jeg ønsker deg lykke til videre 🙂

    Jeg og en kompis har elsket bloggen din, og vi har valgt å starte en spillblogg der vi har hentet inspirasjon fra spillvev. Vi har ikke «annonsert» den enda, fordi vi enda har blitt vant med alle funksjonene til wordpress.

    Sjekk den gjerne ut; http://krypinn.wordpress.com/ 🙂

    Håper at du har likt bloggingen, får det har vi. Hilsen faste blogglesere 🙂

  2. Spillvev
    11. november 2013

    Tusen takk for den positive tilbakemeldingen. Veldig koselig å høre at dere har likt blogginnleggene mine 🙂

    En av grunnene til at jeg startet med Spillvev for tre år siden var at jeg synes det skrives alt for lite om spill. Derfor er jeg ekstra glad for å høre at dere har startet egen blogg. Den har jeg lyst til å følge med på.

    Ønsker dere masse lykke til, og ser at dere allerede er godt igang med interessante artikler. Stå på 🙂

    • Theodor Karlsen
      12. november 2013

      Takker 🙂

  3. Spillpikene (@Spillpikene)
    11. november 2013

    Takk for følge så langt, Spillvev! Vi gleder oss til å se hvilken hatt du vil opptre med neste gang. Liker stilen din. Sees i kommentarfeltet.

  4. Spillvev
    11. november 2013

    Takk for følge Spillpiker. Vi sees nok igjen 🙂

  5. Diary of a superhero girl
    13. november 2013

    Trist at det er slutt …

  6. Julie
    14. november 2013

    Så trist! Men – lykke til videre med andre prosjekter. 🙂

  7. Spillvev
    14. november 2013

    Tusen takk, Julie.
    Synes også det er litt vemodig å si farvel til bloggen, men tiden føltes riktig.

    Har foreløpig ingen konkrete planer om nye prosjekter, men ser ikke bort i fra at det vil dukke opp noe. Kommer uansett til å følge med på din og andre blogger 🙂

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 10. november 2013 av i Aktuelt.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

