Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Rommets hemmeligheter

Hvilke hemmeligheter skjuler dette rommet?

Jeg begynner å lete. Det første jeg finner er et brev som forteller at noen har vært her før meg og åpnet dører. Noen som forutsatte min nysgjerrighet. Jeg får tips om at løsningen jeg søker er inni boksen foran meg. Jeg vrir lokket rundt og åpner: En gåtefull melding og en slags monokkel. Med et linseglass blir den sikkert nyttig for videre utforsking. Men hvordan kan den gåtefulle meldingen hjelpe meg videre?

The room er utviklet for iPad av Fireproof Studios.

Jeg studerer omgivelsene på ny. Er det ikke et merke nederst på kommoden? Ganske riktig, jeg presser fingeren mot merke og finner nye spor. Og slik fortsetter spillet. Hver gang jeg tror at alle kroker er undersøkt, alle skjulte koder oppdaget, alle nøkler funnet og alle rom avslørt…..  Da finner jeg en liten detalj jeg har oversett, og spillet åpner nye dører og avslører nye hemmeligheter. Nye spørsmål. Nye muligheter.
Jeg gjør et nytt gjennombrudd og hører det klikke i en lås som stille glir opp. En melding flimrer over skjermen: The first seal is open. Just two more to go!  Det er nå bare to låser igjen å åpne – i dette rommet. Håpefull skrider jeg til verket.

Jeg er fortapt. Klarer ikke å legge spillet fra meg. Nysgjerrigheten driver meg fremover. Rom for rom, kapittel for kapittel og åpenbarer rommets hemmelighet. Bokstavelig talt.

Game on!

One comment on “Rommets hemmeligheter

  1. Tilbaketråkk: Spillåret 2012 « Spillvev

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 17. oktober 2012 av i Aktuelt, Spillomtale, Spillvev anbefaler.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

