Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Spill i sommer!

Jeg vil slå et slag for brettspill om sommeren. Både Sjakk, Backgammon og Othello er utmerket sommerunderholdning under parasollen. Det samme gjelder spill på nettbrett. For tiden tester jeg det norskproduserte og kritikerroste matamatikkspillet Dragonbox. Det er utrolig hvor gøy det kan være å løse ligninger midt i ferien!

Men en ekte gamer har selvfølgelig  en ønskeliste for sommerspilling. Her er min:

The last of usThe Last Of Us har innfridd de store forventningene som var knyttet til spillet, skal vi tro anmelderne. Gamer lover «en følelsesladd historie som du sent vil glemme». Say no more.

The Walking Dead var utvilsomt  det spillet som gjorde mest inntrykk  i 2o12. Spillet slipper liksom ikke taket når du har kjempet deg gjennom de fem episodene som utgjør sesong 1.
The Walking Dead: 400 Days er sluppet nå i sommer og markerer overgangen til neste sesong med zombiedrama.

Limbo er en dansk spillperle som jeg aldri har fått testet ut. Nylig kom den som app til nettbrett, og jeg var ikke sen om å laste den ned. Den skal definitivt testes ut under parasollen i sommer.

To The Moon, gratisspillet The Plan, og Papo & Yo er blant spillene  som ble anbefalt da Spillpikene skrev en henrivende artikkel om Spill for følelsesmennesker. Disse tre spillene står høyt på min prioriteringsliste.

Dishonored var et av spillene som ble hentet fram av diverse anmeldere da de tok pulsen på spillåret 2012.  Muligheten for å snike seg rundt i stedet for å velge våpen ble framhevet av mange, og vekket min nysgjerrighet.

God spillsommer!

2 comments on “Spill i sommer!

  1. katamaren
    14. juli 2013

    Hei! Liker at du kaller det ønskeliste for sommerspilling, som regel blir den egentlige lista over hva man rekker å gjøre kortere 😉

    • Spillvev
      14. juli 2013

      Helt enig, Maren.
      Som med alt annet i livet gjelder det å priorItere. Men det er uansett fint å ha en liste med spill man faktisk har lyst til å spille 🙂

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 14. juli 2013 av i Aktuelt, Spillvev anbefaler.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

