Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Hold ut og overlev

Jeg snikmyrder fiender. Stikker dem bakfra med kniv. Blir jeg overmannet slår jeg inn skallen deres med brekkjern. På avstand kan det også være effektivt å servere en spikerbombe eller en molotov cocktail og se motstanderne gå opp i flammer. Jeg foretrekker dette våpenet mot de infiserte – de soppbefenkte døde.

The last of usMislykkes jeg setter de tennene i strupen min og river ut innvollene. Jeg får heldigvis en ny sjanse. Jeg er Joel – jeg er en surviver. En av de siste – The last of us.

På vei gjennom Pittsburgh dreper jeg alene mer enn 100 banditter.  Nå snakker de om meg og jakter meg ned.  Jeg må komme meg videre. Jeg har ett oppdrag. Det handler om Ellie!  Its all about Ellie!

Spenningen driver meg videre og hjelper meg å overvinne alle vanskeligheter. Tvinger meg til å kjempe ned motstandere en etter en. Velge riktig våpen og strategi.

Volden i spillet er brutal og omfattende. Mye mer enn jeg trives med. Likevel fortsetter jeg. Vil fullføre oppdraget. Må vite hva som skjer med Joel og Ellie…..

Etter flere mislykkede forsøk på å rense en tunell for infiserte døde savner jeg den hyggelige meldingen som alltid kom opp i L.A. Noir etter tre mislykkede forsøk: «Vil du hoppe over denne sekvensen uten å miste progresjonen i spillet?» Jeg ville takket ja!  Jeg savner også persongalleriet, gode dialoger og de vanskelige valgene som jeg ble konfrontert med i The walking dead. The last of us handler i større grad om valg av strategi og våpen. Men…

Dette spillet er umulig å legge fra seg. Etter en knapp uke fullfører jeg oppdraget. Nå vet jeg hva som skjer med Joel og Ellie!   Men det sier jeg ikke…….

Les også

The last of us har aldersanbefaling 18 år ( Pegi 18 ).

2 comments on “Hold ut og overlev

  1. Utrolig bra artikkel! Også veldig morsomt at du nevner spillodromen.no sin artikkel 😀 Fortsett med det gode arbeidet!

  2. Spillvev
    12. august 2013

    Takk for fine ord. Fint at du likte artikkelen 🙂
    Tok med lenke til artikkelen fordi den var god og passet i sammenhengen. Tydelig at vi har en felles opplevelse av brutal vold i The last of us.
    Gleder meg til flere artikler på Spillodromen.no 🙂

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 11. august 2013 av i Spillopplevelse.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiv

