Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Fem ting jeg liker ved TSW

Med the Seecret World har Funcom levert et godt spill som har fått god mottakelse i både Pressfire, VGFilmpolitiet og på Gamer. Men de dårlige nyhetene om lave salgstall fortsetter å tikke inn. Det er trist. Vi får håpe bunnen er nådd med meldingen om at selskapet nå  granskes for innsidehandel. Vi får håpe at Funcom i tiden framover tar vare på de spillerne de har. Jeg trives godt med å spille «The secret World», og håper du slår følge.

På oppdrag i The Secret World.

Kjenn din fiende! Gode filmsnutter og gode stemmer øker spillopplevelsen.

Fem ting jeg liker ved The Secret World

1. Jeg Slipper å bruke rustning eller bikini ❤
Når jeg spiller liker jeg hverken å gå uten klær eller med klær av stål.
Helt alminnelig påkledning – ja takk. jmf Jenterustinger suger

2. Variasjon i oppdrag og gode filmsekvenser
Gode stemmer uten langtekkelig dialog. Mulighet for å klikke hvis du vil høre mer er et pluss.
Ja til oppdrag, ja til gåteløsning, ja til variasjon både i vanskelighetsgrad og innhold.

3. Mystisk verden å utforske
Hemmeligheten ved «The secret world» er vel egentlig ute: Alt du trodde var myter, sagn og eventyr er faktisk sant. Du merker det med en gang du entrer denne mytiske, mystiske verden…..

4. Thors hammer!
Det er kult å bruke magi og mane fram en massiv hammer som slår motstanderen i bakken!
Fin måte å gi referanser til andre fortellinger, noe som er brukt mye!

5. Og Norma Creed (vet ikke hvorfor)
Kanskje fordi hun uttrykker så sterkt den oppgittheten som enhver ville føle når zombier strømmer mot huset fra alle kanter. «They never stop coming» (henger vel kanskje sammen med mitt forhold til zombier……)

Og egentlig mye mer! Og så en liten ønskeliste til slutt:

Ønskeliste for TSW

1. Enda mer av alt som er bra!

Det betyr|

Jeg digger sabortasjeoppdragene. Poenget her er å være usett, unngå feller og løse oppdraget. Det føles bra å koble ut alarmsystemet og unngå  innlagte feller, overliste vaktene og gjennomføre et oppdrag. Dette vil jeg ha mer av, og kanskje med stadig større utfordringer. Kunne tenke meg at dette også var en egenskap som kunne dyrkes og styrkes, med ferdigheter og brukbare verktøy. Dører og låser som skal åpnes for å skaffe informasjon, og enda mer hjernearbeid for å komme seg forbi vaktene.

Større variasjon i løsninger. At ikke alle oppdrag munner ut i et monster som skal nedkjempes. Hva med å åpne for diplomati som alternativ løsning?  Mild overtalelse» av typen » Jeg vet alt om ditt hemmelige dobbeltliv. Skal det publiseres i avisen eller lover du å bli snill jente?»

Jeg mener – det er flere kort å spille på i en moderne verden enn rifle, sabel og magi……..

Alt i alt er TSW et bra spill, som har fått altfor dårlig mottakelse. Årsaken til dette ligger etter min mening ikke i innholdet og selve spillet, men i mekanismer som styrer markedet. En interessant artikkel om dette finner du nederst på siden, etter børs….

Les anmeldelser av spillet:

Anmeldelse; The Secret World (Gamer.no)
The Secret World,  (Pressfire)
Anmeldelse: Storladent nyt rollespil elsker sig selv højest (Politiken)

Og litt om børs…..

Unrealized Expectations: Sales of the Secret World and Funcom’s Investor Disclosures 
Why The Secret World and Funcom Deserve Better

Og noen ugreie nyheter til slutt:

Massepermitteringer hos Funcom 
Utsetter «The Secret World»-utgivelse

Sesam, sesam lukk deg opp

Sesam, sesam lukk deg opp. Løs gåten, så åpner porten seg til det forgjettede land. Her på vei inn i kjelleren til Illuminatiene.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 26. august 2012 av i Spillomtale, Spillopplevelse.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

