Spillprat fra sofakroken

Spillvev

100 Floors – klarer du hundre etasjer i ferien?

100 Floors App100 Floors er sommerens favoritt. Appen laster du ned gratis og så er du klar til å bestige 100 etasjer. Men ta det rolig –  du slipper å gå trappene. For hver etasje møter du en lukket heisdør, og med kløkt og smidighet finner du en løsning for å åpne døren. Slik starter heisaturen, og du flytter deg oppover, etasje for etasje.

I første etasje lyser en grønn og en rød knapp imot deg, og du klarer nok å finne den opplagte løsningen,  men allerede etasjen over er knappen borte og du må finne nye løsninger. Løse gjenstander må flyttes, koder må knekkes, og verktøy finner veien til verktøykassen din.

100 floors level 21Når ingenting annet virker kan du jo prøve å riste mobilen, eller snu den opp- ned.  Tro meg. Det er vanskelig å stoppe etter første etasje, og etter andre, tredje og tjuende, men det blir også stadig vanskeligere å nå neste nivå. Men gleden ved å løse oppgaven og stige oppover trigger til å ta en etasje til, og en etasje til.

Spillet kan lastes ned gratis på mobil og Ipad / android. Og skulle du stå fast finnes det plenty av Apps som tilbyr løsninger. Og selvsagt finnes det alltid en video tilgjengelig på YouTube 😉

Løsninger i 100 Floors får du ved å laste ned en løsningsapp eller ty til Google og søke etter den etasjen du står fast i:  «100 floors level xx»

For min egen del måtte jeg ta første titt på Youtube i tiende etasje. Det viste seg da at spillet hadde hengt seg opp, og jeg måtte starte på bunnen. Hvor langt kommer du uten hjelp?

2 comments on “100 Floors – klarer du hundre etasjer i ferien?

  1. xkake
    29. juli 2012

    Så spennende! 🙂 Har spilt 3 Professor Layton spill og bare elsker puslespill og hjernetrim! Tror jeg må ta en titt på dette om jeg har plass på mobilen~

    • Spillvev
      29. juli 2012

      Så kjekt! Jeg er kommet til 58 etasje og det begynner å bli …. vanskelig…. selv om det varirer litt.
      Er forresten også fan av Professor Layton og ikke minst Luke. Likte veldig godt når du var Future Luke på bloggen din 🙂

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 23. juli 2012 av i Aktuelt, Spillomtale.

Twittermeldinger

Feil: Twitter svarte ikke. Vennligst vent noen minutter og last denne siden på nytt.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiv

