Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Vil du hoppe over skytingen uten å miste progresjonen i spillet?

Jeg har rundet Uncharted(1): Drake`s fortune. Fantastisk historie og spennende skattejakt i gamle ruiner. Jeg er stolt over å si at jeg løste utfordringene og rundet spillet! Det er lett å skjønne at denne serien er populær.

Samtidig må jeg nok innrømme at uten hjelp (les spillkyndig tenåring) så hadde jeg fremdeles sittet fast i et fossestryk et eller annet sted og ikke klart å komme forbi motstanderne som hele tiden skjøt på meg. Og det er mitt problem med denne typen spill: Jeg har lyst å komme videre i historien, og gjerne løse noen gåter underveis, men ender opp med å bruke mesteparten av tiden på skytescener som må vinnes for å komme videre i spillet. Selv på vanskelighetsgrad lett blir enkelte av disse scenene vanskelige og tar for mye tid. Det er synd, for spillet er spennende.

Jeg likte spesielt godt den gamle dagboken til Drake som ga noen gåter å tygge på, og var nøkkelen til å finne skjulte dører og hemmelige korridorer. Men jeg hater scenen i generatorrommet. Først ble jeg overfalt av noen zombieliknende vesener som det ikke var altfor vanskelig å plaffe ned, så klarte å gå inn i kontrollrom 1 og skru på bryteren, vinne over enda flere zombieliknende vesener på vei ut, komme tilbake til generatorrommet og gå til kontrollrom 2 og skru på bryteren, bare for å bli drept på veien tilbake, og dermed startet hele scenen på nytt…og på nytt…..

Det var da jeg drømte meg tilbake til dengang jeg spilte L.A. Noire, som har en fantastik mulighet til å gå videre i spillet selv om du ikke vinner disse hesebelsende skyte / biljakt-banene. En gave til oss som synes at akkurat de scenene er trøttsomme og tar for mye tid. Selv om det var litt irriterende i L.A. Noire at etterforskerne aldri klarte å arrestere en eneste mistenkt uten at vedkommende la på sprang eller stakk av i en bil, så var det likevel fantastisk når det etter tre mislykte forsøk dukket opp et tilbud i spillet: Vil du hoppe over denne sekvensen uten å miste progresjonen i spillet?

YES! Takk spillutviklere.

La meg slippe lange sekvenser med skyting og biljakt. Jeg vil bare videre i historien ….

Det blir nok en stund til jeg går løs på neste spill i Uncharted-serien, og ikke uten bakkemannskap 🙂

Uncharted: Drake`s fortune på Youtube

3 comments on “Vil du hoppe over skytingen uten å miste progresjonen i spillet?

  1. Tilbaketråkk: Spill for damer! « Spillvev

  2. Tilbaketråkk: Derfor dreper Nathan Drake! | Spillvev

  3. Tilbaketråkk: Hold ut og overlev | Spillvev

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 4. januar 2012 av i Spillomtale med stikkord , .

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

