Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Eventyspill i skumringstimen

Among the sleep er ett av spillene som har fått produksjonsstøtte  fra Norsk filminstitutt i 2011.

Jeg vet ikke hvorfor jeg ble så fascinert av dette spillet, var det stemningen i bildet? Eller var det løftet om et mørkt eventyrspill som kaster oss hodestups inn i et grenseland mellom drøm og virkelighet? Spillet oppleves fra perspektivet til et to-årig barn og starter i skumringstimen til lyden av uroens beroligende bevegelser….Det knirker i en dør, skygger kommer til syne….

Spillutviklerne mener vi alle har et familiært forhold til toåringens perspektiv, selv om få kan huske hvordan det virkelig opplevdes. Among the sleep utvikles av nyetablerte Krillbite Studio, et selskap med utspring fra faget «Opplevelsesproduksjon og Interaktive Medier» ved Høgskolen i Hedmark. Det lover godt.

LimboSlik spillet beskrives gir det assosiasjoner til den danske spillperlen Limbo som blir omtalt som ren og skjær magi. Et spill jeg ennå ikke har spilt men definitivt vil skaffe meg når det kommer til nye formater .

Hvem fikk støtte i 2011 ?

Interaktive produksjoner som fikk støtte av Norsk filminstitutt i 2011

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 15. november 2011 av i Aktuelt med stikkord .

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

