Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Spillperler for de kresne

Jeg har alltid likt magiske eventyr og god fortellerkunst og jeg er begeistret for japansk animasjonskunst (anime). Jeg har kost meg med spill som Dragon Age Origins og japanske tegnefilmer som for eksempel Shihiro og heksene, eller Min nabo Totoro av animemesteren Hayao Miyazaki. Og jeg vil ha mer av samme sorten.

Flommen av actioneventyr og skytespill er overveldende, og det er ikke alltid blant de mestselgende spillene vi finner perlene.  Men inimellom dukker det opp spill med eventyrlige univers og gripende historier som jeg får lyst å spille. Derfor tenkte jeg at jeg nå ville presentere noen anmeldelser av slike spill – som en liten huskeliste.

Majin and The forsaken Kingdom. Når det er som mørkest dukker to usannsynlige og sjarmerende helter opp i et fint samspill med hverandre for å redde verden. (Se den nydelige traileren nederst).
Les også anmeldelse hos spillverket: Sjarmerende eventyr i et forlatt kongerike.

Shadow of the Colossus omtaler nyutgivelsen av de to kritikerroste spillene Ico og Shadow of the Colossus. Bak disse klassikerne står den japanske spillskaperen Fumito Ueda, som har fått legendestatus i mange spillmiljøer ifølge Filmpolitiet.

Anmeldelse: Limbo: Slike kunststykke kjem berre ein gong, skriv Gamer.no, mens Eurogamer kommer med en liten gavepakning når de melder at Limbo nå er på vei til mac.

Ni no Kuni Wrath of the White Witch. Eventyrspillet som tar oss med til en mystiske verden hvor Oliver kan redde sin nylig avdøde mor fra døden. Filmpolitiet roser det japanske eventyrspillet i spillperlen du gikk glipp av. Ifølge anmelder er det usikkert om spillet kommer til Europa – desverre.

One comment on “Spillperler for de kresne

  1. Tilbaketråkk: GTA i alle kanaler « Spillvev

Det er stengt for kommentarer.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 31. oktober 2011 av i Spillomtale med stikkord .

Twittermeldinger

Feil: Twitter svarte ikke. Vennligst vent noen minutter og last denne siden på nytt.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiv

