Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Gode spill til passelig pris

Det er ganske dyrt å kjøpe spill. Når anmelderne hopper i taket over nye spill kan det jo være ganske fristende å løpe og kjøpe med en gang, og da koster det flesk. Er man litt mer tolmodig og undersøker kan det være en del hundrelapper å spare. Skulle ønske anmelderne skrev saker som ikke bare tok for seg ett spill, men (oftere) satte opp lister med anbefalte spill som ikke nødvendigvis er nye (og dyre). Eller artikler som tar for seg en sjanger i stedet for bare ett spill? Hva med  Slik har strategispillene utviklet seg, med referanse til gode spill, eller Klassikerne innen pek- og klikkspill.

For det jeg vet kan disse anmeldelsene allerede være skrevet, (Jada! Etter litt leting fant jeg noen artikler som du finner lenke til nederst på siden). Uansett kan det være ganske store variasjoner i pris mellom ulike forhandlere, så her lønner det seg absolutt å undersøke litt. Selv har jeg brukt handleguiden til gamer.no for å få oversikt over forhandlere. Vet ikke om den er den beste, men nyttig har den vært. Å finne fram forhandlere med kvalitet og gode tilbud tar uansett litt tid. Se for eksempel på listen over forhandlere når jeg gjorde et prissøk for «dragon age».

Noen artikler om anbefalte spill i ulike sjangre:

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 29. oktober 2011 av i Debatt med stikkord .

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

