Spillprat fra sofakroken

Spillvev

I Am Alive – et nytt «etter katastrofen»-spill

Nå er ikke jeg en sterk tilhenger av etter-katastrofen-filmer, jeg har en følelse av at har du sett en har du sett dem alle. Riktignok finnes det noen varianter med gode historier og særdeles gode skuespillere, men historien blir ofte forutsigbar, og da er jo noe av spenningen borte. I jakten på Ikke-skyte ikke-billøp og ikke-sportspill snublet jeg likevel over dette spillet på Telenor online blogg, og jeg synes det virker ganske spennende. Her blir det tydeligvis opp til meg som spiller å komme ut av vanskeligheter og tenke lurt – og det er jo det siste som appellerer, å finne smarte løsninger på problemer som oppstår – det ønsker jeg meg mer i spill.

Dette er et nytt spill som kommer fra Ubisoft og som foregår i Chicago i etterkant av et digert jordskjelv. Spillet har fokus på på leting etter mat, vann og andre ressurser fremfor våpen og folk man kan meie ned med dem. Les mer på Telenor online spillblogg.

Venter du på spillet? I  februar meltde Pressfire at «Ubisoft nedjusterer størrelsen på det mystiske spillet».  De skriver videre at Ubisofts studio i Shanghai overtok jobben i 2009. De startet helt på nytt med spillet, som i lang tid har vært innsvøpt i mystikk. Hva skjer?

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 9. april 2011 av i Ukategorisert med stikkord , , , .

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

