Spillprat fra sofakroken

Spillvev

Hvorfor spiller du????

Hvorfor spiller du?? – det er jo det klassiske spørsmålet fra alle som tror at det kun er gutter i tenårene som spiller dataspill, men det viser seg jo etterhvert at gruppen av spillere er langt større, selv om noen av oss har lært å gå stille i dørene med dette i sosiale sammenhenger. Det er liksom ikke like stuerent å spille som å delta i en litteraturklubb…..

Det er tid for å sette ting på plass – og fortelle at å spille dataspill er bare en forlengelse av det å lese bøker, se på tv, løse kryssord og alle andre kulturelle aktiviteter som vi mennesker har syslet med. Så jeg er glad for at spillpikene ikke går stille i dørene:

«Selvfølgelig spiller jeg. Det har jeg alltid gjort og det håper jeg at jeg alltid kommer til å gjøre. Jeg leser også bøker, ser på tv-serier, synger og strikker. Men det er aldri noen som spør meg om hvorfor jeg gjør det. Det er nemlig også ting som jeg gjør fordi jeg liker det. det gir meg opplevelser og erfaringer jeg ikke ville vært foruten

Les:  Hvorfor spiller du? på spillpikene.no

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 12. mars 2011 av i Ukategorisert med stikkord , .

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiver

