Spillprat fra sofakroken

Spillvev

En håndfull adventure games

Adventuregames er min greie, men ikke den sjangeren det blir produsert eller skrevet mest om. Jeg har heller ikke all verdens tid til å spille, men når tussmørket senker seg og nettene blir lange er det ok å ha noen spill å kose seg med. Så jeg sjekker avogtil innom og skumme anmeldelser og finne spill jeg har lyst å spille, gjør ingenting om de er ikke er helt nye – da er de som regel billigere å kjøpe. Gamer.no har vært en god kilde.

mata hari

Mata Hari (Gamer.no) fremstår som et solid eventyrspill med mange gode aspekter. Spillets historiske setting gjør at det skiller seg fra mengden, og det er moro å, til en forandring, leke en spion som ikke legger igjen dusinvis av døde fiender i fotsporene sine.

runaway

Runaway: a twist of fate (gamer.no) En stor del av sjarmen i Gina og Brians eventyr ligger i samtalene med personene du kommer i kontakt med. Runaway-spillene bærer et generelt preg av å være påkostede utgivelser, og A Twist of Fate er selvfølgelig intet unntak. Spesielt imponerende er stemmearbeidet; det er tydelig at utvikler Pendulo har gitt dyktige folk ansvaret for dialogen, som preges av gjenkjennelige røster og morsomme dialekter.

Anbefalte Adventure games

KeepsakeNoen av spillene har jeg spilt selv, men viderformidler også anmeldelser på spill som virker spennende.

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 11. november 2010 av i Ukategorisert med stikkord , , .

Twittermeldinger

Feil: Twitter svarte ikke. Vennligst vent noen minutter og last denne siden på nytt.

Spillvev: Tobarnsmor og spillentusiast. Spiller og blogger og drømmer om den dagen spill får samme kulturelle status som bøker.
Du kan kontakte meg på epost: spillvev [a] gmail.com

Arkiv

